Niezależnie od tego, gdzie marka prowadzi działania reklamowe, głównym celem jest przekierowanie potencjalnych klientów na stronę internetową. Materiały promocyjne powinny zawierać treść, która zachęci użytkowników do zapoznania się z ofertą firmy. Jak pisać dobre teksty na stronę internetową? Sprawdź kilka głównych zasad, dzięki którym przyciągniesz odbiorców.

  1. Zdefiniuj grupę docelową 

Grupa docelowa to odbiorcy, do których kierujemy działania marketingowo-sprzedażowe. Ustalając zbiór jednostek o określonych cechach, zwiększamy prawdopodobieństwo sprzedaży. Określenie grupy docelowej to podstawowa i najważniejsza czynność podczas planowania strategii marketingowej. Dzięki temu jest możliwość dostosowania tekstów na stronie internetowej. Znając cechy, potrzeby i oczekiwania grupy docelowej, można przejść do tworzenia strategii publikacji treści w witrynie.

  1. Mów o korzyściach, a nie zaletach 

To, co marka uznaje za wartościowe, niekoniecznie musi takie być dla grupy docelowej. Z tego względu niezbędne jest ustalenie potrzeb potencjalnych klientów. Użytkownicy, przeglądając teksty na stronie internetowej, szukają rozwiązania swoich problemów. Muszą wiedzieć, jakie korzyści przyniesie im kupno danego produktu lub usługi. Zanim zaczniemy przygotowywać treść, warto wypisać zalety swojego produktu, a każdą zaletę zamienić w korzyść dla klienta. Ponadto dobrze jest zastanowić się, co może powstrzymać użytkownika przed zakupem i jak przełamać ewentualne bariery.

  1. Storytelling – opowiedz ciekawą historię 

Storytelling polega na wykorzystaniu faktów i narracji w celu przekazania czegoś użytkownikom. Można opowiadać historię zarówno za pomocą słów, jak i obrazów. W treść warto wplatać krótkie filmiki, doświadczenia klientów czy używać ciekawego interfejsu, który obrazuje charakter marki. Tworzenie storytellingu wymaga dobrze przemyślanej strategii. Warto powierzyć to zadanie agencji content marketingu, która specjalizuje się w opowiadaniu historii marek, efektywnie angażując odbiorców. Profesjonalna agencja content marketingu posiada zespół specjalistów, którzy tworzą teksty na strony internetowe, idealnie dopasowane do specyfiki branży i marki.

  1. Przedstaw unikalną cechę oferty 

Kolejnym ważnym elementem strategii contentowej jest stworzenie unikalnej cechy oferty, która wyróżnia markę na tle konkurencyjnych firm. Unikalna cecha oferty nie musi sprowadzać się do atrakcyjnych cen. Warto przedstawić odbiorcom inne korzyści. Przykładowo, sklep internetowy ze zdrową żywnością może zaoferować swoim klientom dostarczanie produktów jeszcze tego samego dnia. Natomiast unikalną cechą oferty dla restauracji może być przyrządzanie dań bezglutenowych. Agencje content marketingowe potrafią spojrzeć świeżym okiem na działania każdej marki i zaproponować nowe rozwiązania, które mogą dać spektakularne efekty.